Een warm huis met grijze kleuren, hoe doe je dat?


Een paar weken geleden raakte ik tijdens de verjaardag van mijn oom in gesprek met mijn nichtje. Ze had net een nieuw huis gekocht maar wist absoluut niet wat ze met de kleuren van de muur moest. Ze zei ‘ik vind grijs een mooie kleur. Maar als de hele muur grijs is ben ik zo bang dat het te kil wordt. Ik wil namelijk ook een grijze keuken en kast’. Toen ik haar vervolgens vroeg of ze wel eens van warm of koud grijs had gehoord keek ze me verbaasd aan. Ik bedacht me dat er misschien wel meer mensen waren die dit probleem hebben. Vandaar dat ik nu deze blogpost schrijf.
Hier zie je twee kleurstalen naast elkaar zodat je het verschil goed kunt zien tussen warm en koud. Deze kleurstalen kun je bijvoorbeeld ook uitprinten om mee te nemen naar de bouwmarkt.
 Koud grijs

 Warm grijs

Nu zullen jullie wel denken. Ja maar die verfstaal rechts is niet echt grijs, daar is iets aan toegevoegd. Dat klopt. Warm grijs wordt namelijk gemaakt door er een tikje rood, geel of er een andere warme tint aan toe te voegen.
Ik heb hieronder nog een aantal voorbeelden van interieurs verzameld om zo te laten zien wat het in je huis doet.
Koud:


Warm:



Ik hoop dat jullie dit een leerzame blogpost vonden.
Liefs,
Eigenhandig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...