Herfst D.I.Y.

image
Vandaag heb ik voor jullie in mijn aller eerste d.i.y artikel. Hierin vind je een simpele d.i.y. om de herfstsfeer op een subtiele manier in huis te brengen. 
image
Als eerste heb ik alles bij elkaar gelegd wat je nodig hebt.
  • Fotolijstje
  • Stanleymesje
  • 1 tube witte verf
  • 1 tube zwarte verf
  • Rol schilderstape
  • Alleslijm
  • Fineliner
  • Kwast
  • Potlood
  • Wit papier
  • Liniaal
  • Mengbakje
  • Dik boek
  • Een mooi herfstblad
1. Leg je herfstblad tussen een zwaar boek zodat hij plat wordt gedrukt.
2. Teken op het witte vel papier stipjes op plaatsen ter grootte van de binnenkant van je lijst.
3. Leg vervolgens je liniaal langs de stipjes en verbind ze met elkaar.
4. Snijd daarna met een stanleymesje lang de lijnen
5. Op deze manier ontstaat de juiste vorm die in je fotolijst past.
6. Leg het nog niet geverfde herfstblad op je papier en teken op ongeveer een halve centimeter afstand van het blad een streepjeslijn in de vorm van het blad.
7. Pak vervolgens de rest van je papier om als ondergrond te gebruiken voor het verven. Daarnaast natuurlijk je mengbakje, tube wit, tube zwart en je kwast.
8. Dit zijn ongeveer de verhoudingen om een goede kleur grijs te krijgen.
9. Die er dan zo uit ziet.
10. Schilder vervolgens een laag grijze verf over het blad heen, en laat het ongeveer een half uur drogen.
11. Teken in de tijd dat je moet wachten ondertussen de potloodlijntjes over met een fineliner.
12. Gum de nog zichtbare potloodstreepjes weg.
13. Doe vervolgens een paar druppeltjes lijm op het papier (niet teveel lijm want dan zie je dat door het blad heen).
14. Druk het blad goed aan en zorg dat het op de juiste plaats ligt want als de lijm hard is, is het blad te fragiel om te verplaatsen.
15. Gewoon een mooi closeup shot.
16. Scheur een stukje schilderstape aan beide kanten voor een stoerder effect en plak het over het steeltje van het blad.
17. En dan is dit het eindresultaat
image
Ik hoop dat jullie mijn aller eerste d.i.y. leuk vinden. En stuur me een comment als je nog op of aanmerkingen hebt over hoe ik mijn artikelen beter kan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...