Op pad / Dutch Design week

Goedeavond! Mijn eerste ‘op pad’ post. Wat zeg ik, mijn aller eerste post op deze blog. Een paar dagen geleden ben ik naar de Dutch Design Week in Eindhoven geweest. Dit doe ik nu al 3 jaar op rij want het inspireert me altijd enorm. Ik hoop dat ik met deze post diegene die er niet zijn geweest ook kan inspireren… 
image
Online bestelde ik e-tickets voor een ‘now future’ passé-partout. Hiermee kon je alle hoofdlocaties zo binnen lopen. Dat bespaart weer wat gedoe met kaartjes aan de kassa.
image
Als eerst bezocht ik het klokgebouw waar ik deze super gave 3D geprinte schilderijen tegen kwam.
image
Daar waren ook deze fotogenieke Barbecue potten te zien van Studio Casper Tolhuizen. Super handig voor een winterse indoor BBQ stoofpot en ze worden geleverd met recept.
image
Vervolgens ging ik door naar de Dutch Design Awards. Hier waren meerdere toffe dingen te zien zoals de inhuldigings-jurken van Maxima en de prachtige campagne video van G-star (the art of raw).
image
En ook dit grafische werk genaamd ‘Waar is Ekko’ door Kok Pistolet. Deze poster functioneerde als wegwijzer. De voorgedrukte ondergrond werd na plaatsing handmatig bewerkt met verf, zodat elk affiche de route naar de locatie wees. Een leuk idee om wat mee te doen met teksten voor in je huis (laat maar weten of dit een leuk idee is voor een DIY).
image
Daarna was het tijd voor een pauze. Onder het genot van een heerlijk appel-peer sapje.
image
image
Vervolgens ging ik door naar de graduation show van de design academy. Waar ik deze meubelen tegen kwam die te gebruiken zijn als krukje of bijzettafel. Ik vind het gaaf om te zien hoe ze meerdere materialen hebben gecombineerd. Dit is overigens iets wat je over het algemeen veel zag op de Dutch Design Week. Ook het hergebruik van oude materialen was erg populair.
image
Ook de breisels en haaksels are here to stay. 
image
Als afsluiter ging ik nog langs bij deze winkel op Strijp S. Een winkelpand waar zich meerdere autonome winkels bevinden. Doordat iedereen zijn eigen product verkoopt ontstaat er een gevarieerde mix (kleding, iphone hoesjes, schoenen, notebooks enz.).
Een dag vol inspiratie, want dit was een kleine impressie van alles wat ik heb gezien. Ik zal de trends die me zijn opgevallen zoals ‘dichter bij de natuur’ en ‘hergebruik’ verder toelichten om te laten zien hoe je dit kan toepassen in je huis. 
Zijn jullie ook bij de Dutch Design Week geweest? En moet ik vaker dit soort posts doen? Tips zijn altijd welkom aangezien ik dit blog net ben opgestart.
Liefs, Eigenhandig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...