Decoreren kun je leren - 1


Zoals de titel als zegt decoreren kan iedereen leren. Maar dan zijn een paar simpele tips wel handig. Daarom wil ik maandelijks onder dit kopje een tip schrijven die jou kan helpen met het decoreren van je huis.

Vandaag ga ik het hebben over het magische getal 3. In decoreren, etaleren, bloemschikken enz word er vrijwel altijd met dit getal gewerkt. Let maar eens op bij de bloemist, en je zal zien dat er altijd een oneven aantal van dezelfde soort bloem in je boeket zit. Dit geeft rust voor het oog en ziet er daardoor dus ook mooier uit. Deze gouden regel is ook makkelijk toe te passen op je eigen interieur. Een mooie stapel boeken op tafel? Ga voor 3, en leg ze van groot naar klein. Een mooie schaal met kaarsen kies voor 3. En stel dat je schaal zo groot is dat je er wel 20 op wil zetten zorg dan dat je altijd oneven uit komt. Dus kies voor 1,3 of 5 kaarsen van de zelfde soort. Het is ook niet voor niets dat een winkel zoals Ikea zijn kaarsen in een 3-pack verkoopt.
Ik denk dat de boodschap ondertussen duidelijk is. De magische regel voor decoreren is drie! Maar regels zijn er om te breken.


Hieronder wat inspiratievoorbeelden waarin je het oneven getal duidelijk terug ziet komen.

Afbeelding 1: 3 verschillende kussens             Afbeelding 2: 3 verschillende foto's

Afbeelding 3: Allemaal oneven items


1 opmerking:

  1. Wat een mooie decoratie, ik vind het heel goed bij elkaar passen. Het is ook precies de steil die ik graag in mijn woning of tuin zou willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...