Op bezoek bij Dille en Kamille


Vorige week dinsdag bezocht ik namens Interior Junkie een event van Dille en Kamille, en werd in hun nieuwe workshopruimte zelf aan het werk gezet..

Van leuke nieuwtjes word ik blij! Helemaal als ze van mijn favoriete winkel Dille en Kamille afkomen. Vandaar dat ik  aanwezig was bij hen persevent om te horen wat het nieuws is. Dille en Kamille, een winkel waar natuurlijke eenvoud centraal staat. En een plaats waar je je makkelijk thuis voelt door de ongedwongen sfeer die er hangt. Generatie op generatie komen hier klanten voor de handigste items voor tuin, keuken en interieur.




Onlangs was ik aanwezig bij hun persevent om de nieuwste toevoeging aan hun winkelconcept te bekijken. Namelijk een gloednieuwe Dille en Kamille-workshopruimte waar je de leukste workshops kunt volgen voor huis, tuin en interieur. De workshopruimte is te vinden in Amsterdam aan de Nieuwendijk en zal openen vanaf 24 juni. Op deze dag wordt er afgetrapt met een workshop ‘improviserend koken – wat heb ik allemaal in huis’ door de Amsterdamse kok Bart Samson. Dus zet deze datum in je agenda! Verder is lekker koken een onderwerp dat de hoofdrol gaat spelen in de workshop ruimte. Maar ook onderwerpen zoals ‘de stads(moes)tuin’, koken met tajine’ en ‘meubels opknappen’ passen goed bij Dille en Kamille. De workshops zijn te reserveren vanaf een of meerdere personen. Dus super leuk voor een middag met je vriendinnen!

Na de aankondiging werd daad bij woord gevoegd en gingen we zelf aan de slag met de workshops; Slow koffie en Risotto.

Slow koffie

Na zelf een drukke dag gehad te hebben was de workshop slow koffie een behoorlijk contrast. Niet zo gek eigenlijk dat deze manier van koffie zetten nu trend is. We zijn met zijn allen een steeds drukkere maatschappij geworden en daarom is deze manier van koffie zetten de perfecte manier om te onthaasten. De fijne kneepjes van de koffie-ambacht werden ons uitlegt door een barista van het koffiemerk Bocca.




Passie voor risotto
Vanuit de workshop slow koffie wandelde ik direct door naar de workshop risotto met Florine Boucher. Florine is schrijfster van het boek ‘tutto risotto’ waarin zowel recepten als de geschiedenis van dit bijzondere Italiaanse rijstgerecht uitlegt worden. Terwijl Florine vol passie de mooiste verhalen over risotto vertelde keek ik met een kok mee hoe het bereid werd. Hieronder de ingrediĆ«nten die hij gebruikte om de risotto te maken. Geloof me: dit recept moet je proberen want het water loopt me weer in de mond!

-       Uien (in olijfolie gebakken)
-       
Risotto
-       Geweld eekhoorntjesbrood
-       Vocht van het gewelde eekhoorntjesbrood
-       Bouillon
-       Parmezaanse kaas
-       Roomboter




Tot slot nog een leuk nieuwtje voor alle Dille en Kamille liefhebbers in Nederland. Een aantal nieuwe ‘terug-van-weggeweest’-artikelen zullen weer in het assortiment komen, namelijk stoffen op rol, droogbloemen en losse thee om zelf te scheppen. Ik weet al welke thee ik deze zomer bij mijn ontbijt drink!


Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...